موافقت کنگره آمریکا با کمک 488 میلون دلاری به اسرائیل

موافقت کنگره آمریکا با کمک 488 میلون دلاری به اسرائیل

کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا با پرداخت کمک 488 میلیون دلاری به رژیم صهیونیستی که صرف توسعه توانایی موشکی تل آویو خواهد شد موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هاآرتض، طرح ارائه کمک جدید به اسرائیل توسط "هووارد مک کئون" رئیس کمیته نیروهای مسلح تهیه شده و این کمیته نیز با آن موافقت کرد.

این کمک 488 میلیون دلاری که به صورت نقدی به تل آویو پرداخت می شود برای تقویت گنبد آهنین و موشک های "آرو" صرف خواهد شد.

براساس نسخه مکتوب این طرح، کمک های جدید در دو بخش به اسرائیل ارائه می شود. بخش اول شامل 268 میلیون دلار در سال 2014 میلادی برای توسعه دو سیستم موشکی رهگیر که یکی ویژه موشک های دور برد و دیگری مخصوص موشک های میان برد است به اسرائیل پرداخت می شود.

کمک دوم که شامل 220 میلیون دلار است نیز در سال 2014 میلادی برای تهیه مجموعه موشک های بیشتر در گنبد آهنین به اسرائیل پرداخت می شود.

این طرح باید به تصویب مجلس نمایندگان نیز برسد که البته با توجه به نفوذ لابی صهیونیست ها (آیپک) در کپیتال هیل، تصویب این طرح کار چندان مشکلی نخواهد بود. این طرح بعد از تصویب در این نهاد تحویل سنا می شود تا سناتورهای آمریکا نیز آن را به تصویب برسانند .

در حال حاضر پنج مجموعه موشک (شامل سکوی پرتاب و خود موشک) در گنبد آهنین اسرائیل وجود دارد و با پرداخت این کمک پنج مجموعه موشک دیگر به تعداد آنها اضافه می شود.

این کمک در حالی به رژیم صهیونیستی پرداخت می شود که آمریکا سالانه سه میلیارد و 100 میلیون دلار به تل آویو کمک نظامی اهدا می کند.

"چاک هیگل" وزیر فاع آمریکا وعده داده که کاهش بودجه نظامی آمریکا تاثیری در پرداخت این کمک ها به اسرائیل نخواهد داشت.

کد خبر 2072895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha